Belépés
Közzétételi lista Iskola |
031461 Egri Arany János Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium 3300 Eger, Iskola utca 3.
KÖZZÉTÉTELI LISTA
Az Oktatási Hivatal által működtetett köznevelési információs rendszerben (KIR) a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 24. § (4) bekezdése alapján az alábbi köznevelési intézmény a lent megjelenő közzétételi adatokkal rendelkezik.
1 . Intézmény adatai
Közzétételi lista utolsó intézményi frissítésének dátuma: 2019.10.28.
Ellátott feladatok: -általános iskolai nevelés-oktatás (alsó tagozat) -általános iskolai nevelés-oktatás (felső tagozat) -szakiskolai nevelés-oktatás (közismereti képzés - kifutó rendszerben) -szakiskolai nevelés-oktatás (2016.09.01-től felmenő rendszerben) -speciális szakiskola (közismereti képzés - kifutó rendszerben) -speciális szakiskola (szakképzés - kifutó rendszerben) -kollégiumi nevelés-oktatás
2 . Fenntartó adatai
3 . Az intézmény működő feladatellátási helyei
001 - Egri Arany János Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium (3300 Eger, Iskola utca 3.) Ellátott feladatok: - általános iskolai nevelés-oktatás (alsó tagozat) - általános iskolai nevelés-oktatás (felső tagozat) - kollégiumi nevelés-oktatás - speciális szakiskola (közismereti képzés - kifutó rendszerben) - speciális szakiskola (szakképzés - kifutó rendszerben) - szakiskolai nevelés-oktatás (2016.09.01-től felmenő rendszerben) - szakiskolai nevelés-oktatás (közismereti képzés - kifutó rendszerben)
4 . Intézmény statisztikai adatai
Összesítő táblázat az ellátott feladat szerint 2018-as statisztikai adatok alapján
Pedagógusok nyitóállománya munkaidő szerint, oktatási szintenként - összesítő táblázat 2018-as statisztikai adatok alapján
Fő munkaviszony keretében, pedagógus munkakörben alkalmazott pedagógusok számának nyitóállománya pedagógus képesítés és munkakör szerint (fő) - összesítő táblázat 2018-as statisztikai adatok alapján
Nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben dolgozók létszáma, nyitóadatok - összesítő táblázat 2018-as statisztikai adatok alapján
Gyermekek, tanulók számának nyitóadatai 2018-as statisztikai adatok alapján
Az intézmény kompetenciamérési adatai az elmúlt két évből https://www.kir.hu/okmfit/getJelentes.aspx?tip=i&id=031461
Az intézmény feladatellátási helyeinek kompetenciamérési adatai az elmúlt két évből
001 - Egri Arany János Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium https://www.kir.hu/okmfit/getJelentes.aspx?tip=t&id=031461&th=001
5 . Általános adatok
A felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató: A tanulók felvétele és az átvétele
A felvételi körzete: a Kormányhivatal által meghatározott, de Eger más kerületeiből és környező településekről is fogadunk tanulókat. A tanulók felvételénél a köznevelési törvény szerint kell eljárni.
Az első osztályos tanulók felvételét az óvoda, nevelési tanácsadó, vagy a pedagógiai szakszolgálat javasolja. A felvételt az iskola igazgatója dönti el. Ugyancsak az ő hatásköre az osztályba sorolás elkészítése is, melynél kikéri az alsó tagozatos munkaközösség vezető véleményét.
A tanköteles tanulókat az első évfolyamra a Kormányhivatal által megállapított időpontban kell beíratni.
A magasabb évfolyamra érkező tanuló felvételét az igazgató dönti el. Amennyiben különbözeti vizsgára van szükség, megfelelő időt biztosítunk a felkészülésre.
A kollégisták felvételéről a kollégium vezetőjének egyetértésével az iskola igazgatója dönt. A kollégiumi tagsági viszony egy tanévre szól.
A felvételi döntésnél előálló különleges helyzet kritériumai: előnyben részesítendő az általános iskolában a körzetből jövő gyerekek, szakiskolában az SNI tanuló, valamint aki a tankötelezettségét kollégiumi elhelyezés hiányában nem tudná teljesíteni.
A beiratkozáshoz szükséges:
•gyermek születési anyakönyvi kivonata, lakcímkártyája, TAJ száma, •a szülők személyi igazolványa, lakcímkártyája, •az óvodai szakvélemény, •amennyiben a gyermek részt vett a nevelési tanácsadó, vagy szakértői bizottság vizsgálatán, az arról készült szakvélemény
Szakiskolai oktatás:
Beiskolázás feltételei: A felvételi eljárásban részt vesz eredményesen, enyhe értelmi fogyatékos tanuló szakvélemény alapján, orvosi alkalmasság
Szakképzési évfolyamokra:
OKJ szerinti képzés: Az enyhe fokban értelmi fogyatékos tanulók részére - kötelező 9/E évfolyam – Kétéves rész szakképesítés megszerzésére van lehetőség. I.Textiltermék összeállító OKJ 2154202 rész-szakképesítés, illetve II. Kerti munkás OKJ 2162201 rész-szakképesítés.
A beiratkozásra meghatározott idő: Beiratkozásra meghatározott idő:
Az első évfolyamos tanulóknál a Kormányhivatal által megállapított időpontban, 2020. április 01. és április 30. között.
A szakiskolai tanulóknál az Oktatási Hivatal által meghatározott időpontban a tanév rendjéről szóló EMMI rendelet alapján, 2020. június 23.
A kollégiumi beiratkozás az iskolába való beíratással, illetve várakozó lista alapján történik a kollégiumi tagság 1 tanvére szól.
A fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma: A 2019/2020-as tanévben engedélyezett osztályok, csoportok száma 12.
Általános iskolában: 6 osztály (1. és 4. osztály összevonva, valamint a 2-3. osztály)
Szakiskolában: 4 osztály
Kollégiumban: 2 csoport
Köznevelési feladatot ellátó intézményegységenként a térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség (a továbbiakban együtt: díj) jogcíme és mértéke, továbbá tanévenként, nevelési évenként az egy főre megállapított díjak mértéke, a fenntartó által adható kedvezmények, beleértve a jogosultsági és igénylési feltételeket is: Intézményünkben nincs olyan köznevelési feladat, amely térítési díjat, tandíjat, egyéb díjfizetési kötelezettséget jelent.
A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai és időpontjai: Intézményünkben nem történt az intézmény munkájával összefüggő értékelés.
A köznevelési alapfeladattal kapcsolatos - nyilvános megállapításokat tartalmazó - vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása, ideje, az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításai, egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai:
A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje: Az iskola épülete a szorgalmi időszakban tanítási napokon 7.00-tól 17 óráig tart nyitva. Ettől való eltérés az intézmény a kollégistáinak benntartózkodása ideje alatt lehetséges. Az épületben a nyitvatartási időn kívül csak előzetes engedély alapján lehet tartózkodni. A technikai dolgozók munkanapokon a munkaköri leírásban meghatározott időben tartózkodnak az intézményben, mindenkor biztosítva, hogy az épületek nyitvatartási időben nyitva legyenek. Az intézmény tanítási szünetekben ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti időn kívül csak a beosztásuk szerint munkát végzők tartózkodhatnak az intézményben. A nyári szünet ügyeleti rendjét az igazgató határozza meg, melyet tanévzáró értekezleten közöl a nevelőtestülettel. A nyári ügyeleti rendet a bejáratnál el kell helyezni a szülők tájékoztatására. Az intézmény épülete a város életében jelentős események alkalmával a fenntartó engedélyével mindenkor igénybe vehető.
A gyakorló területek munkarendje:
Az iskola szakmai tevékenységeit biztosító gyakorló területek helyszínei: -Varroda -Gyakorlókert -Gépszín
A gyakorló területeken a munka 8.00 órától 15,00 óráig tarthat. A tanulók képzés melletti felügyeletét a munka és balesetvédelmi szabályok betartását a szakoktató köteles biztosítani.
A kollégium szorgalmi időben vasárnaptól péntekig tart nyitva. A kollégium a tanulókat a szorgalmi idő első napján reggel 7.30 órától fogadja. A tanulók a kollégiumot a szorgalmi idő utolsó napját követő nap 17.00 óráig kötelesek elhagyni. Hétvégére a gyermekek, tanulók hazautazása pénteken a tanítás után történik, és hétfőn reggel a tanítás kezdetére kell visszaérkezniük. A visszautazókat szükséges esetben a kollégium vasárnap 17 órától fogadja. Rendezvények esetén a nyitva tartásra, valamint a szokásos nyitvatartási rendtől való eltérésre az igazgató ad engedélyt.
Éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjai: Éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjai
Tanítás nélküli munkanapok:
Nevelési értekezlet 2019. november 4. 2020. március 16. Karácsony2019. december 20. 1 nap őszi kirándulás 2019. szeptember 18. 1 nap tavaszi kirándulás 2020. június 5. Pályaválasztási nap 2020. április 3. Szakiskola (7. nap) –2019. október 15.
Nemzeti ünnepek, egyéb emléknapok, megemlékezések időpontjai
Aradi vértanúk: 2019. október 6. Felelős: osztályfőnökök, DÖK vezető Köztársaság kikiáltásának ünnepe 2019. október 22. Felelős: 7. 8. osztály, Kocsis Ágnes, Árvainé Jakab Katalin Március 15. Nemzeti Ünnep 2020. március 13. Felelős: 5. és 6. osztály Borosné Tóth Erika, Mayer Árpád Kommunista diktatúrák áldozatainak emlék napja február 25. Felelős: Szakiskolai osztályfőnökök Holokauszt áldozatainak emlékére április 16. Felelős: osztályfőnök, szakoktatók
Nemzeti Összetartozás Napja 2020. június 4. Felelős: osztályfőnökök, Somogyi Nóra
- az iskolai, kollégiumi élethez kapcsolódó ünnepek időpontjai
2019. szeptember 2. Tanévnyitó ünnepély
Mikulásvárás 2019. december 5. Karácsony 2019. december 20. Felelős: DÖK Farsang 2020. február 23. Felelős: DÖK Arany János napok 2020 március 9-13. Felelős: DÖK
2019. máj. 29. Gyereknap Felelős: DÖK
Ballagás és tanévzáró ünnepély 2019. június 15. Felelős: 7-8. osztály, 9/E,9-10. osztály, alsó tagozat.
A tanulók számára szervezett egyéb programok, rendezvények a kollégiumban
2019. szeptember 5. DÖK gyűlés tisztségviselők megválasztása 2019. szeptember Roma Szakkollégium Játékos vetélkedő 2019. október 3. Állatok Világnapja - vetélkedő 2019. október 17. Eger Vár napja – látogatás az Egri Várba 2019. november 11. Márton napi vetélkedő 2019. november 21. Fogászati vetélkedő 2019.november 28. Házi vers- és prózamondó verseny 2019. december Színes világ – földrajzi érdekességek Roma Szakkollégium 2019. december 5. Mikulásvárás 2019. december 16 -20. Ajándékkészítés karácsonyra 2020. január Sportverseny – Roma Szakkollégium 2020. január 21.Továbbtanulási tájékoztató 2020. január 22.Magyar Kultúra napja vetélkedő 2020. február Készülés az iskolai farsangra 2020. február 13. Bálint Nap – Roma Szakkollégiummal 2020. márc. 23.A Víz világnapja- vetélkedő 2020. április 7. Roma Nap a Roma Szakkollégiummal 2020. április 16. Irodalmi Kávéház a Költészet napja alkalmából 2020. április 22.A Föld napja- vetélkedő 2020. április 27-29. Ajándékkészítés Anyák napjára (általános iskolásoknak) 2020. május 11.Kirándulás a természetbe a Madarak és fák napja alkalmából 2020. június Év végi kirándulás
Előre tervezhető szülői értekezletek, fogadóórák időpontjai Év eleji2019. szeptember 04. 16 óra
Tartják: osztályfőnökök Téma: Az új tanév feladatai Pályaválasztási 2020. január 15. 16 óra Félévi2020. február 03.. 16 óra Téma: az I. félév munkájának értékelése 8. osztályosok beiskolázása Előadók: (felelősök) osztályfőnökök
Fogadó órák:
2019. november 06. 16 óra 2019. december 04. 16 óra 2020. március 04. 16 óra 2020. április 22. 16 óra
Kollégiumi értekezletek, fogadóórák
2019. szept. 2. Szülői értekezlet a kollégiumba beköltöző tanulók szüleinek 2019. október Fogadóóra az iskolai szülői értekezlet napján 2020. január 31. Az első félév munkájának értékelése 2020. január Fogadóóra az iskolai szülői értekezlet napján 2020. június 19. A második félév munkájának értékelése
Iskolai, kollégiumi nyílt nap tervezett időpontja(i) 2019. november 12., december 10. Szakiskola, kollégium 2020. február 10. Leendő első osztályosoknak 2019. március 23. Leendő első osztályosoknak
Kollégiumi nyílt napok:
2019. október 17. 2020. június 11.
Vizsgák rendje Osztályozó vizsgák:
2020. január 21-22-23, június 3- 4-5.
Magántanulók:2020. január 21-22-23, június 3- 4-5.
Javítóvizsga: 2020. augusztus 27.
A vizsgák rendje (EMMI r. 7.§)
Írásbeli vizsga a szakképzésben2020. június 12. 8.00-tól gyakorlati vizsgatevékenység : 2020. június 15-26. (június 18.)
A pedagógiai-szakmai ellenőrzések megállapításai a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával: Folyamatazonosító:T752835852232017AVez Oktatási azonosító:75283585223 Eredmény rögzítésének dátuma:2017.03.10.
1. A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása-Kiemelkedő területek A célok meghatározásánál figyelembe veszi az intézmény sajátosságait, figyelmet fordít az esélyteremtésre. Olyan pályázatokat, programokat támogat, melyek hatékonyan szolgálják a tanulók felzárkóztatását, fejlesztését. Fejleszthető területek Az Országos kompetencia mérés eredményeinek megtartására, a tanulók neveltségi szintje nem teljesül maradéktalanul. 2. A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása-Kiemelkedő területek A jövőkép megfogalmazása során figyelembe veszi az intézmény külső és belső környezetét, a folyamatban lévő és várható változásokat. Rendszeresen nyomon követi a közoktatásban zajló folyamatokat, ezekhez igazodó programot dolgoz ki. Kollégái számára továbbképzési lehetőségeket biztosít. Fejleszthető területek Nem mindig sikerül időben átadni az információkat. 3. Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása-Kiemelkedő területek Naprakész információkkal rendelkezik. Hatékony kommunikációt folytat a nevelési folyamat minden résztvevőjével. Erős hivatástudattal rendelkezik. Pedagógiai és vezetői kommunikációját folyamatosan fejleszti. Részt vesz konferenciákon, képzéseken. Az itt szerzett tapasztalatokat munkatársaival megosztja. Fejleszthető területek Az információ áramlását hatékonyabbá tenni. 4. Mások stratégiai vezetés és operatív irányítása-Kiemelkedő területek Részt vállal a pedagógusok óráinak látogatásában, megbeszélésében. Ösztönzi a nevelőtestület tagjait önmaguk fejlesztésére, támogatja az innovációt, a kreatív gondolkodást, az újszerű ötleteket. Fejleszthető területek A vezetői feladatok arányos megosztása nem teljesül egészen. 5. Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása-Kiemelkedő területek Folyamatosan figyelemmel kíséri az intézmény működését befolyásoló jogi szabályozást. Az intézményi dokumentumokban kiemelt szerepet kap az integráció, az esélyegyenlőség biztosítása, folyamata. A célok meghatározásánál figyelembe veszi az intézmény sajátosságait.
Utolsó frissítés: 2019.10.28.
6 . Speciális közzétételi lista iskolai feladatot ellátó intézményeknek
Az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei : https://www.kir.hu/okmfit/getJelentes.aspx?tip=i&id=031461
A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok: Lemorzsolódási és évismétlési mutatók általános iskola
Tanév Létszám (október 01.) Kimaradt tanulók Évismétlő tanulók 2019/2020 120 0 37 2018/2019 134 3 26 2017/2018 127 6 21
2016/2017 133 6 22 2015/2016 166 6 27 2014/2015 179 4 26 Lemorzsolódási és évismétlési mutatók szakiskola
Tanév Létszám (október 01.) Kimaradt tanulók Évismétlő tanulók 2019/2020 29 0 0 2018/2019 31 4 2 2017/2018 38 0 0 2016/2017 40 8 3 2015/2016 45 15 2 2014/2015 34 11 1
Középiskolákban - évenként feltüntetve - az érettségi vizsgák átlageredményei: https://www.oktatas.hu/kozneveles/intezmenykereso/intezmenyek_a_szamok_tukreben/erettsegi_statisztikak/!DARI_ErettsegiStat/oh.php?id=kir_int_mod&int_omkod=031461
A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége: A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetőségét a Pedagógiai program tartalmazza.
Tanórán kívüli foglalkozások
Napközis foglalkozások Sportprogramok, filmvetítések, vetélkedők, versenyek, egyéb játékos programok, csoportfoglalkozások, szakkörök hétvégi iskolai programok (Sportrendezvények, kulturális programok.) kirándulások, erdei iskolák, túrák Diákönkormányzat által szervezett programok.
A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai: A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályait a Pedagógiai program tartalmazza.
Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
Alsó tagozat:
- Írásbeli házi feladatot hétvégére és a szünetekre nem adunk. Felső tagozat: - A hétvégére adott és az iskolában el nem végzett feladatoknál mindenképpen vegyük figyelembe a tanulók optimálisterhelésének mértékét (pihenésre, játszásra is legyen ideje!)
- Iskolai dolgozatok szabályai: csak napi 2 „nagydolgozatot” (témazárót) írjon előzetes egyeztetés alapján, melyet a tanár legalább egy héttel előre jelez, - kiértékelt írásbeli munkáját lehetőleg tíz tanítási napon belül kézhez kapja,
A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végezzük:
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
•A szülők jórészt alacsony iskolai végzettséggel rendelkeznek, sokuk munkanélküli illetve alkalmi munkát vállaló. A családiháttér és a sokszor ingerszegény környezet miatt az iskolai tanulás javára tolódik el igencsak hangsúlyosan az otthoni felkészülés. Emiatt az órarendek készítésekor kell nagyon odafigyelnünk az egyenletes terhelésre az egyes tantárgyak fajsúlyának, nehézségi fokának figyelembe vételével. •A tanulók akár még ugyanazon osztályon belül is különböző szintű adottságokkal és képességekkel rendelkeznek, mindemelletteltérő mértékű fejlődésüket is figyelembe kell vennünk. •Az otthoni (napközis, tanulószobai) tanulás hatékonyságának, nehéz és legfontosabb feltétele, hogy a tanuló tudjon önállóantanulni. •Meg kell tanítanunk a leggazdaságosabb szaktárgyi tanulási módszereket, a tantárgyak sajátos tanulási technikáit! •Tudnunk kell elemezni az ábrákat, diagramokat, képeket, térképeket! •Ismernünk kell a felszereléseik használatát! •Meg kell tanítanunk az egységekre tagolást, lényegkiemelést, fogalmak meghatározásának módját! •Minden esetben úgy kell szervezni az iskolai munkát, hogy az egyben az otthoni tanulásra is felkészítsen! •A tanulók képességeinek, fejlődésének figyelembe vételével igyekezzünk differenciált házi feladatokat adni; •A házi feladat mindig kapcsolódjon az előző tanítási óra tananyagához; •Célszerű egyéni tanulási sorrendeket alkalmazzunk; •A tantárgyak alapvető követelményeit ismerjék meg a napköziztető kollégák; •A tanév eleji (de évközin is) szülői értekezleten ismertessük a szülőkkel az otthoni felkészülés alapfeltételeit; kérjük, hogy aténylegesen otthonra hazavitt felszereléseket, eszközöket igyekezzenek épségben megőrizni és azokat a kért napra visszahozatni a tanulókkal. A hétvégére adott és az iskolában el nem végzett feladatoknál mindenképpen vegyük figyelembe a tanulók optimális terhelésének mértékét (pihenésre, játszásra is legyen ideje!) •Törekedjünk olyan egyéni (kutatómunka jellegű) feladatok adására, amelyek a gyakorlati élettel kapcsolatosak; Az otthonitanulási idő (írásbeli és szóbeli feladatok elvégzésének együttes ideje) maximum 20-30 percet vehet igénybe egy tantárgyból. •A napi felkészülés otthoni (napközis, iskolaotthonos, tanulószoba) ideje nem lehet több 1-1,5 óránál.
Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje: Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményeit az iskola Házirendje tartalmazza.
Az osztályozóvizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje az osztályozóvizsgára jelentkezés módja határideje A tanulmányok alatti vizsgák ( javítóvizsga, osztályozóvizsga, különbözeti vizsga,pótló vizsga) tervezett időpontját, a jelentkezés módját, határidejét az igazgató határozza meg a jogszabályi keretek között, az iskola munkatervében rögzítettek alapján,s hirdetés formájában az iskola honlapján, a tanulói tájékoztatás fórumain, és az osztályfőnökök útján a tanulók és szüleik tudomására hozza a vizsga lebonyolítását megelőző 40 nappal
.Osztályozóvizsgát tehet a tanuló: •ha felmentést kapott a tanórai foglalkozások alól; •ha tanulmányi kötelezettségeinek az előírtnál rövidebb idő alatt tesz eleget; •ha igazolt és igazolatlan hiányzása több 250 óránál, és a tantestület lehetőséget ad a jogszabályok szerint az osztályozóvizsgára,vagy ha egy adott tantárgyból a tanuló hiányzása meghaladja az éves óraszám 30%-át; •ha felkészültségről független vizsgabizottság előtt ad számot.
Az osztályozóvizsga előírásai: •Az osztályozó vizsgát bizottság előtt kell tenni. •Az osztályozóvizsgáról jegyzőkönyvet kell készíteni. •Az osztályozóvizsgákat a tanítási év utolsó napjáig meg kell szervezni. •Az időpontjáról és helyéről a tanulót illetve a szülőt értesíteni kell. •A sikertelen osztályozóvizsgát a tanuló a javítóvizsgán a továbbhaladás érdekében kijavíthatja.
•Jellegétől függően írásbeli, szóbeli illetve gyakorlati részből áll. •Az osztályzatot a bizottság állapítja meg. •Amennyiben a tanuló a tanítási év végén nem osztályozható, tanulmányait évfolyamismétléssel folytathatja.
. Az értékelés rendje A vizsgák értékelése Az írásbeli vizsgák értékelése az alábbi egységes osztályozás szerint történik: 0 - 32% › elégtelen 33 - 50% › elégséges 51 - 75% › közepes 76 - 90% › jó 91 - 100% › jeles A szóbeli és a gyakorlati vizsgarész értékelése egyetlen érdemjeggyel történik, amelyet a kérdező tanár javaslatára a vizsgabizottság állapít meg. Abban az esetben, ha egy vizsga több vizsgarészből áll, a végső eredményt a vizsgarészekre adott osztályzatok átlagából kell számítani.
A vizsgák rendje •Az írásbeli vizsgák rendje: •Az írásbeli vizsga feladatlapját a szaktanár készíti el, és a vizsgát szervező pedagógusnak (igazgatóhelyettes) adja át legkésőbbaz írásbeli vizsgát megelőző napon. •A vizsga teremben egy időben padonként 1 tanuló vizsgázhat. •A rajzokat ceruzával, minden egyéb munkát tollal kell elkészíteni. •Az írásbeli feladatok megoldásához rendelkezésre álló idő vizsgatárgyanként 45 perc. •Egy napon egy vizsgázó vonatkozásában legfeljebb három írásbeli vizsga szervezhető. •A szóbeli vizsgák rendje •A szóbeli vizsga kérdéseit a szaktanár állítja össze és a vizsgabizottság elnökének adja át legkésőbb a szóbeli vizsgát megelőzőnapon. •A szóbeli vizsgák legalább 3 tagú vizsgabizottság előtt történnek. A tanuló a kérdező tanár által kiadott kérdésekmegválaszolására gondolkodási időt kap •. Ezt követően válaszát 10-15 percben önállóan fejti ki. •Ha vizsgázó a feleletet befejezte, a következő vizsga előtt, legalább 15 perc pihenőidőt kell számára biztosítani, amely alatt avizsgahelyiséget elhagyhatja. •A szóbeli vizsgák eredményének kihirdetése az adott vizsganapon történik.
A tanulmányok alatti vizsgák szabályai a Házirendben. A tanulmányok alatti vizsgaszabályok (javító, pótló különbözeti, osztályozó)
A tanulmányok alatti vizsgákra vonatkozó előírások és eljárási szabályok
(20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet alapján – A tanuló tevékenységének, munkájának pedagógiai értékelésével kapcsolatos szabályok) A tanuló osztályzatait évközi teljesítménye és érdemjegyei vagy az osztályozó vizsgán, a különbözeti vizsgán, valamint a pótló és javítóvizsgán nyújtott teljesítménye (a továbbiakban a felsorolt vizsgák együtt: tanulmányok alatti vizsga) alapján kell megállapítani.
Osztályozó vizsga
Osztályozó vizsgát kell tennie a tanulónak a félévi és a tanév végi osztályzat megállapításához, ha: a) felmentették a tanórai foglalkozásokon való részvétele alól, b) engedélyezték, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatttegyen eleget (pl. magántanulói státusz), c) 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 51. § (7) bekezdésben meghatározott időnél többet mulasztott, és a nevelőtestület döntésealapján osztályozó vizsgát tehet: Ha a tanulónak - az ideiglenes vendégtanulói jogviszony időtartamának kivételével - egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása együttesen a) az Nkt. 5. § (1) bekezdés b)-c) pontjában meghatározott pedagógiai szakaszban a kétszázötven tanítási órát, b) az Nkt. 5. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott iskolai nevelés-oktatás szakképesítés megszerzésére felkészítőszakaszában az elméleti tanítási órák húsz százalékát e) alapfokú művészeti iskolában a tanítási órák egyharmadát, f) egy adott tantárgyból a tanítási órák harminc százalékát meghaladja,és emiatt a tanuló teljesítménye tanítási év közben nem volt érdemjeggyel értékelhető, a tanítási év végén nem minősíthető, kivéve, ha a nevelőtestület engedélyezi, hogy osztályozóvizsgát tegyen.
d) a tanuló a félévi, év végi osztályzatának megállapítása érdekében független vizsgabizottság előtt tesz vizsgát. Egy osztályozó vizsga – a rövidítés kivétellel – egy adott tantárgy és egy adott évfolyam követelményeinek teljesítésére vonatkozik. Az osztályozó vizsgát az igazgató engedélyezi egyedi elbírálás alapján. Osztályozó vizsga évente 2 vizsgaidőszakban tehető: félévkor és év végén. A vizsga várható időpontjait az igazgató jelöli ki, mely a munkatervben is megtalálható. A vizsga pontos napjáról a vizsgázó, illetőleg a szülő minimum a vizsga előtt két héttel értesül. Egy vizsgaidőszakban legfeljebb 2 évfolyam tananyagából tehető osztályozó vizsga. Az osztályozóvizsga követelményeit az iskola nevelőtestülete határozza meg. A vizsga részletes követelményeiről a tanuló a vizsga előtt tájékoztatást kap. Az osztályozóvizsga helye az iskola, amellyel a tanulónak tanulói jogviszonya van.
Azok a tanulók, akik más iskolából, más képzési formából érkeznek, ahol nem tanulták az iskolánkban tanulandó valamelyik tantárgyat, vagy a tárgyon belül tartalmilag mást tanultak, kötelesek különbözeti vizsgát tenni. Legfeljebb három tárgyból tehető különbözeti vizsga.
Különbözeti vizsga
Különbözeti vizsgát kell tennie annak a tanulónak, aki másik iskolából, másik iskolatípusból (pl: szakiskolai osztályból, ahol más szakmai előkészítő felkészítést kapott) érkezik iskolánkba és az általa eddig tanultak, illetve az iskolánk helyi tantervében szereplő tananyag között tartalmi vagy tantárgyi különbség van. Különbözeti vizsgát tanév közben is lehet tenni, legkésőbb az utolsó tanítási héten. A különbözeti vizsga időpontját az igazgató jelöli ki, a tanuló érkezésétől számítva 3 hónap felkészülési időt követően. Sikertelen különbözeti vizsga esetén a javítóvizsga szabályait kell követni.
Pótló vizsga
Pótló vizsgát tehet a vizsgázó, ha a vizsgáról neki fel nem róható okból elkésik, távol marad, vagy a megkezdett vizsgáról engedéllyel eltávozik, mielőtt a válaszadást befejezné. A vizsgázónak fel nem róható ok minden olyan, a vizsgán való részvételt gátló esemény, körülmény, amelynek bekövetkezése nem vezethető vissza a vizsgázó szándékos vagy gondatlan magatartására. Az igazgató hozzájárulhat ahhoz, hogy az adott vizsganapon vagy a vizsgázó és az intézmény számára megszervezhető legközelebbi időpontban a vizsgázó pótló vizsgát tegyen, ha ennek feltételei megteremthetők. A vizsgázó kérésére a vizsga megszakításáig a vizsgakérdésekre adott válaszait értékelni kell.
Javító vizsga
Javítóvizsgát tehet a vizsgázó, ha
a) a tanév végén – legfeljebb három tantárgyból – elégtelen osztályzatot kapott,
b) az osztályozó vizsgáról, a különbözeti vizsgáról számára felróható okból elkésik, távol marad, vagy a vizsgáról engedélynélkül eltávozik
c) - az osztályozó vagy különbözeti vizsgán elégtelen osztályzatot kapott. Ebben az esetben a sikertelen osztályozó vagykülönbözeti vizsgát követő vizsgaidőszakban kell javítóvizsgát tenni.
A vizsgázó javítóvizsgát az iskola igazgatója által meghatározott időpontban, az augusztus 21 -től augusztus 31-éig terjedő időszakban tehet. A vizsgák időpontjáról a vizsgázót, az intézmény honlapján tájékoztatja.
• Pótló vizsga: amennyiben a tanuló az osztályozó, különbözeti vagy javítóvizsgáról igazoltan távol marad, pótló vizsgát tehet. A pótló vizsgát lehetőleg ugyanabban a vizsgaidőszakban kell letenni. Pótló vizsgát csak az elmaradt vizsgarészekből kell tenni.
A szakképesítő vizsgát: a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről szóló 150/2012 (VII.6.) Kormányrendelet szakmai és vizsgakövetelményekről 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet szabályainak megfelelően tehet.
Vizsgaidőszakok
A tanulmányok alatti vizsgát a rendes vizsgaidőszakokban lehet letenni. Pótló vizsga letételére az igazgató a tanév tetszőleges időszakában rendkívüli vizsgaidőszakot szervezhet. A rendes vizsga-időszakokban bármelyik vizsgafajta letehető. A rendes vizsgaidőszakok a következők: • Félévi Az aktuális munkaterv által meghatározott félévi osztályozó értekezlet előtti 10 tanítási napon belül, • Tavaszi Az aktuális tanév rendjében szereplő május-júniusi vizsgaidőszak a szakképző végzős évfolyamon• Év végi Az aktuális munkaterv által meghatározott év végi osztályozó értekezlet előtti 10 tanítási napon belül, • Nyári Augusztus hónap utolsó 10 munkanapja. A rendes vizsgaidőszakok pontos dátumait az aktuális tanévre a szabályzat függelékében kell tanévenként meghatározni.
Az iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban a tanulók létszáma: Iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban tanulók létszáma 2019. október 01.:
1. osztály 8 fő 2. osztály 7 fő 3. osztály 10 fő 4. osztály 14 fő 5. osztály 19 fő 6. osztály 22 fő 7. osztály 20 fő 8. osztály 20 fő 9/E osztály 14 fő 9/A osztály kerti munkás 5 fő 10/A osztály kerti munkás 4 fő 10/B osztály textiltermék-összeállító 6 fő
Utolsó frissítés: 2019.10.28.
7 . Speciális közzétételi lista kollégiumi feladatot ellátó intézményeknek
A szabadidős foglalkozások köre: Szabadidős foglalkozások köre az SZMSZ-ben található.
Szabadidő eltöltését szolgáló foglalkozások a kollégiumban:
Ezt a pedagógus által irányított előre tervezett foglalkozást az Éves tanulói foglalkozási tervben minden tanév elején megajánlott kínálatból választja ki a tanuló. A választását írásban kell jeleznie a kollégiumvezetőnél legkésőbb az adott tanév szeptember 30-áig. A foglalkozáson ezt követően köteles részt venni.
Foglalkozások 1. Számítástechnika 2. Foci
Az előre tervezett szabadidős foglalkozásokon túl a tanulók részt vehetnek a szakkörök és diákkörök munkájában, sportrendezvényeken, vetélkedőkön, előadásokon, kiránduláson. Ezeken a programokon részvételük nem kötelező. A nevelő köteles azonban a megfelelő motivációs szint megteremtésére a tanulók tevékenységrepertoárjának bővítése érdekében.
Az externátusi ellátás igénybevételének lehetősége: Nincs lehetőség externátusi ellátás igénybevételére.
A kollégiumi csoportok száma és az egyes csoportokban a tanulói létszám:
Tanév eleji létszám 28 fő. Csoportok száma: 2
Utolsó frissítés: 2019.10.28.
8 . Működését meghatározó dokumentumok
A közzétételi lista letöltésének dátuma: 2019. október 28.
|